На сайті Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) розміщено звернення щодо практики складання рейтингів загальноосвітніх навчальних закладів за результатами лише зовнішнього незалежного оцінювання.
"На сьогодні неабиякої популярності набуло використання
звітних матеріалів Українського центру оцінювання якості освіти (регіональних
даних) для складання рейтингів середніх загальноосвітніх навчальних закладів.
У зв’язку із ситуацією, що склалася, вважаємо за необхідне
надати певні роз’яснення.
Результати зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнта
залежать не лише від організації роботи навчального закладу, у якому він
здобував середню освіту, а й від здатності учня самостійно опановувати
навчальний матеріал поза межами своєї школи (ліцею, коледжу тощо).
Крім того, оцінка за шкалою 100-200 балів є рейтинговою, що
вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів з
певного предмета тестування. Тобто те, що учасник тестування отримав 200 балів,
не означає, що він дав правильні відповіді на всі завдання тесту, просто його
результат в тестових балах виявився найвищим. Відповідно створювати рейтинг
фактично на підставі іншого рейтингу є некоректним.
Як зазначено у проекті Положення про національну систему
рейтингового оцінювання загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого
Міністерством освіти і науки України, ця система включає як зовнішнє рейтингове
оцінювання, так і рейтингове оцінювання за результатами внутрішнього
моніторингу.
Тож перш ніж створювати подібні рейтинги, необхідно комплексно та
ґрунтовно проаналізувати роботу кожного навчального закладу. У разі укладання
рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів без урахування усіх критеріїв
їхньої діяльності (зокрема, лише за результатами зовнішнього незалежного
оцінювання) рейтинг не відображатиме реальне становище, іноді навіть уводитиме
в оману громадськість."
"На сьогодні неабиякої популярності набуло використання
звітних матеріалів Українського центру оцінювання якості освіти (регіональних
даних) для складання рейтингів середніх загальноосвітніх навчальних закладів.
У зв’язку із ситуацією, що склалася, вважаємо за необхідне
надати певні роз’яснення.
Результати зовнішнього незалежного оцінювання абітурієнта
залежать не лише від організації роботи навчального закладу, у якому він
здобував середню освіту, а й від здатності учня самостійно опановувати
навчальний матеріал поза межами своєї школи (ліцею, коледжу тощо).
Крім того, оцінка за шкалою 100-200 балів є рейтинговою, що
вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів з
певного предмета тестування. Тобто те, що учасник тестування отримав 200 балів,
не означає, що він дав правильні відповіді на всі завдання тесту, просто його
результат в тестових балах виявився найвищим. Відповідно створювати рейтинг
фактично на підставі іншого рейтингу є некоректним.
Як зазначено у проекті Положення про національну систему
рейтингового оцінювання загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого
Міністерством освіти і науки України, ця система включає як зовнішнє рейтингове
оцінювання, так і рейтингове оцінювання за результатами внутрішнього
моніторингу.
Тож перш ніж створювати подібні рейтинги, необхідно комплексно та
ґрунтовно проаналізувати роботу кожного навчального закладу. У разі укладання
рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів без урахування усіх критеріїв
їхньої діяльності (зокрема, лише за результатами зовнішнього незалежного
оцінювання) рейтинг не відображатиме реальне становище, іноді навіть уводитиме
в оману громадськість."
Немає коментарів:
Дописати коментар