25.08.14

Про оплату праці вчителя, атестацію, мобільні телефони та інше


Інформація від Управління соціально-економічного захисту Профспілки працівників освіти і науки України

1. Атестація вчителя, який має навчальне навантаження з кількох предметів: 
    Пунктом 3.25. Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, передбачено, що вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю. У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації із предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти. Зазначеним пунктом умови обов’язковість підвищення кваліфікації із предметів варіативної складової не передбачається.

    Отже, при атестації вчителя, який крім предмета за спеціальністю викладає інші предмети інваріантної та варіативної складової, присвоєна за результатами атестації кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження, зокрема й на години варіативної складової змісту загальної середньої освіти.


2.  Педагогічні звання учителів
    Відповідно до пункту 5.1. Типового положення про атестацію педагогічних працівників, за результатами атестації педагогічним працівникам, які досягли високих показників у роботі, присвоюються педагогічні звання: «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», «керівник гуртка-методист», «старший викладач», «старший учитель», «майстер виробничого навчання I категорії», «майстер виробничого навчання II категорії». Тобто кожне з цих педагогічних звань присвоюється педагогічним працівникам відповідно до посади, яку вони займають згідно з Переліком посад педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2001 № 963. Так, звання «викладач-методист» присвоюється викладачу, «учитель-методист» – учителю, «вихователь-методист» – вихователю, «педагог-організатор-методист» – педагогу-організатору, «старший вихователь» – вихователю тощо. (Виключення присвоєння педагогічних звань не за посадою стосується лише посад музичного керівника та інструктора з фізкультури дошкільного навчального закладу, яким відповідно до пункту 5.2. положення може присвоюватись педагогічне звання «вихователь-методист»).
    Отже, педагогічне звання «учитель-методист» присвоюється працівнику, який займає посаду вчителя незалежно від обсягу його навантаження та кількості предметів, які він викладає.

 3. Оплата праці учителя, який має педагогічне звання
   Згідно з підпунктом г пункту 5 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.05.1993 за № 56, присвоєні звання дають право на підвищення ставок. За звання «учитель-методист» ставки заробітної плати підвищуються на 15 відсотків (п. 24 Інструкції).
    Відповідно до пункту 63 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, оплата праці педагогічних працівників установ і закладів освіти проводиться виходячи з установлених ставок заробітної плати з урахуванням підвищень, фактичного обсягу педагогічної роботи, доплат і надбавок.

4. Про робочий час педагогічних працівників


 Інша актуальна інформація від МОН України
 5. Про порядок введення 5-ти або 6-денного навчання у школах у 2014/2015 н.р.
   
   У зв’язку з напруженою ситуацією, що склалася в енергетичній галузі, Міністерство освіти і науки України в листі від 12.08.2014 року рекомендує загальноосвітнім навчальним закладам при розробленні структури 2014/2015 навчального року скористатися можливостями визначення тривалості начального тижня навчальним закладом у відповідності до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту».
    При цьому, Міністерство в листі звертає увагу, що у випадку збільшення зимових канікул слід врахувати потребу в змістовному дозвіллі учнів в цей час, а відповідно і залучення педагогічних працівників навчальних закладів до цієї роботи, яке повинно відбуватися згідно з вимогами чинного законодавства та положень Галузевої угоди (п.5.2.1).

6. Мінистерство дозволило користуватися мобільними телефонами з метою поширення використання інформаційно-комунікаційних технологій під час навчального процесу.  Звертаємо увагу, що мова йде не про дзвінки або іграшки, а про застосування можливостей сучасної мобільної техніки саме для навчання  http://osvita.ua/legislation/other/42462/




Немає коментарів: